Pages

Subscribe:

Saturday, November 26, 2011

DoaQ


Ya Allah...
Seandainya telah Engkau catatkan...
Dia milikMu tercipta untukku...
Satukanlah hatinya dengan hatiku...
Titipkanlah kebahagiaan diantara kami...
Agar rasa ini kan abadi...

Ya Allah...
Ya Tuhanku yang Maha Mengasihi...
Bimbinglah kami melayari hidup ini...
Ketepian yang sejahtera dan abadi...
Maka jodohkanlah kami...

Tetapi ya Allah...
Seandainya telah engkau takdirkan...
Dia bukan untukku...
Bawalah rasa yang ada dihati ini...
Peliharalah aku dari kekecewaan...
dan jangan Kau putuskan tali silaturahmi kami...
Walaupun kami tidak mungkin akan bersama...

Ya Allah yang tercinta...
Pasrahkanlah aku dengan takdirMu...
Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan...
Adalah yang terbaik untukku...
Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui...
Segala yang terbaik buat hamba-Mu ini...

Ya Allah...
Cukuplah Engkau saja yang menjadi pemeliharaku...
di dunia dan di akhirat...
Dengarkanlah rintihan hambamu yang da'if ini...
Jangan biarkan aku sendirian...
Didunia maupun diakhirat...
Menjuruskan aku kearah kemaksiatan dan kemungkaran...
Maka karuniakanlah aku seorang teman dekat yang beriman...
yang kelak ia akan menjadi teman hidupku...
Agar aku dan dia bersama berikhtiar kejalan yang Engkau ridhoi...
dan karuniakanlah kepadaku keturunan yang sholeh dan sholehah...

Ya Allah...
Berikanlah kami kebahagiaan di dunia dan akhirat...
dan Peliharalah kami dari azab api neraka...

Amin...amin...Ya Rabbal'alamin...

Sumber:

0 komentar:

Post a Comment